Příběh o hledání svého já a hormonální józe - ČÁST TŘETÍ

26.02.2019

ČÁST TŘETÍ: HORMONÁLNÍ JÓGOVÁ TERAPIE PODLE DINAH RODRIGUES

Hormonální léčba zabrala, hurá, tedy ne tak úplně hurá, protože zabrala částečně. Pomocí hormonů se podařilo vyvolat ovulaci, taková radost, do chvíle, než mi paní doktorka (všimněte si, že ne pan doktor, ale kolegyně) řekla, že se sice podařilo vyvolat ovulaci, ale hormony, které jsem brala, mi snížily děložní sliznici, což je problém. Protože v tak nízké děložní sliznici nemá vajíčko šanci se uhnízdit a nedojde ani přirozeně k menstruaci (tedy to mi bylo řečeno). Paní doktorka se rozhodla, že mi na druhou půlku menstruačního cyklu nasadí hormonální substituci, která pomůže dorůst děložní sliznici. Připomněla jsem jí, že mám Leidenskou mutaci. Paní doktorka vytáhla obrovsky tlustou knihu, začala v ní listovat a po chvíli mi řekla: "Tak co s Vámi?" Chtělo se mi říct: "Tak to byste asi měla vědět Vy.", ale moje momentální nastavení mi to nedovolilo. Paní doktorka požádala pana doktora (u kterého jsem byla při první návštěvě) o konzultaci. Pan doktor přihlédl k Leidenské mutaci a napsal mi hormonální substituci na podporu růstu děložní sliznice. Tak už zase zobu... Při další kontrole, která byla přibližně za týden, mi pan doktor řekl, že i přes prášky, které jsem poctivě brala, moje děložní sliznice nedorůstá. Sakra, sakra, sakra. A řekl mi, že teď budu dál užívat prášky, dokud je budu brát, nemůžu dostat menstruaci a až přijdu na další kontrolu, zkontroluje výšku děložní sliznice a případně prášky vysadím a pak teprve dojde k menstruaci.

Zapomněla jsem zmínit, že přibližně dva týdny před touto kontrolou jsem objevila na internetu Hormonální jógovou terapii podle Dinah Rodrigues (dále jen Hormonální jóga nebo HJ). V té době ji v České republice vyučovala jako jediná certifikovaná lektorka Martina Mangová, přihlásila jsem se k Martině na kurz, který se konal ve Znojmě. Martině vděčím za mnohé, ale k tomu se dostanu později. Termín kurzu byl přesně dva dny po mojí kontrole v Centru asistované reprodukce(viz. výše). Vzhledem k tomu, že jógu cvičím od svých 14ti let(začínala jsem lekcemi Power jógy a později jsem navštěvovala také lekce Hatha jógy a také jsem byla takový samostudent podle známých jógových knih) a měla jsem informace, jak a na co jógové pozice fungují a že některé mají obrovský vliv na žlázy s vnitřní sekrecí a reprodukční orgány, moc jsem se na Hormonální jógu těšila. A věděla jsem PROČ!!! První den kurzu jsme prošly celou sestavu, pro mě to bylo velmi intenzivní, protože všechny techniky a pozice v sestavě HJ jsou intenzivní, dynamické a pro mě i zábavné. Měla jsem skvělý pocit. Ráno po intenzivním cvičení a před začátkem další části kurzu jsem se probudila se zvláštním a vzdáleně známým pocitem v podbřišku. Když jsem šla na toaletu, zjistila jsem, že jsem dostala MENSTRUACI. Svoji první normální MENSTRUACI. I přes prášky, při kterých jsem dle pana doktora neměla začít menstruovat, až po jejich vysazení. Byla jsem obrovsky šťastná!!! Šla jsem ke své kabelce, která byla plná krabiček od hormonální substituce a všechny krabičky jsem vyhodila do koše s obrovským rozhodnutím, že budu pravidelně cvičit a že díky tomu budu menstruovat bez prášků. Když jsem nadšeně oznámila Martině na kurzu, že jsem začala menstruovat, nebyla ani trochu překvapená, řekla mi, že se to na kurzech HJ běžně stává, že ženy, které byly dlouho bez menstruace, začnou už v průběhu kurzu menstruovat. Byla jsem šťastná, nadšená, naděje a motivace plná. Hned po návratu z kurzu jsem si sama zacvičila celou sestavu podle skript, která jsme na kurzu dostaly. A od té doby jsem cvičila sestavu dvakrát denně, ráno a večer a cítila jsem se každý den lépe a lépe, nejen fyzicky, ale hlavně psychicky. Další menstruaci jsem dostala po 48 dnech, další po 40ti, pak po 38, 35 a nakonec se mi menstruační cyklus ustálil na 32-33 dnech. Po půl roce cvičení jsme se s mým bývalým manželem rozhodli, že se začneme pokoušet o miminko. Ale o tom, jestli se nám podařilo počít hned nebo až za delší dobu, se dočtete v dalším pokračování. Na které se můžete těšit :)

A teď ke slíbeným alternativním metodám, které jsem vyzkoušela ve výše popsané době. Tedy od vysazení hormonální antikoncepce až do "objevení" Hormonální jógové terapie podle Dinah Rodrigues.

Moje zkušenost s tradiční čínskou medicínou: Můj bývalý manžel chodil ke skvělému čínskému lékaři. Pan doktor mi při vstupní kontrole řekl lámanou češtinou, že do toho se mnou nejde, protože by to prý bylo moc práce. Řekl mi, že až začnu žít svůj vlastní život a budu sama sebou, ať přijdu a že mi snad potom bude schopný pomoct. Byl to pro mě tenkrát velký šok, ale odstartoval moje hledání sebe sama a také mě dovedl k hledání alternativních možností. A dovolím si napsat, že to byl i první krok k nalezení Hormonální jógy. I když musím přiznat, že když jsem odcházela z jeho ordinace, byla jsem úplně vyřízená, naštvaná nejdřív na něj, pak na sebe, smutná, zoufalá a cítila jsem velkou beznaděj. Měla jsem obrovské očekávání, představu, že mi pan doktor napíchá jehličky, dá mi nějaké byliny a já začnu normálně fungovat. Bylo to období, kdy jsem spoléhala, že mi někdo jiný s mým zdravotním stavem pomůže.

Na čínskou medicínu jsem ale nezanevřela, na doporučení jsem začala chodit k jedné paní doktorce, která se specializovala na čínskou medicínu se zaměřením na neplodnost. Chodila jsem k ní dvakrát týdně na akupunkturu. Bylo to ale v době, kdy jsem brala hormonální substituci a po celou dobu (přibližně třičtvrtě roku) jsem nezaznamenala vůbec žádnou změnu. Žádné změny hormonálních hladin, žádné změny na ultrazvuku. Tím ale nechci vůbec říct, že se neodehrávalo nic na energetické úrovni, ale já to nepociťovala. V té době bych asi řekla, že to bylo k ničemu, ale věřím, že nebylo, protože práce na energetické úrovni, na kterou působí akupunktura, je důležitá a určitě to mohlo připravit půdu pro cvičení sestavy HJ. A ještě doplním, že jsem chodila na akupunkturu i v době, kdy už jsem dlouhou dobu cvičila sestavu HJ a ihned po terapii jsem cítila účinek akupunktury. Řekla bych, že při užívání hormonální substituce a po deseti letech s hormonální antikoncepcí bylo moje tělo natolik zanesené (myslím tím energetické tělo), že ani nebylo možné účinky akupunktury pocítit.

O léčiteli, ke kterému jsem také dlouhou dobu docházela, jsem se už zmínila. Tato terapie probíhala tak, že mi půl hodiny držel ruce v podbřišku a v oblasti kříže. Při tom sledoval fotbal nebo něco podobně zajímavého. Ale byl to veleznámý léčitel, tak to k tomu asi patří, ne? :)

Doplňky stravy a bylinky: Několik měsíců jsem užívala Femigard, ale také bez hmatatelného výsledku. Také jsem od tety dostala maliník naložený ve vodce. To bylo takové veselejší období, do doby, než vodka došla :)

Také jsem v té době vyzkoušela kineziologii, pouze několik návštěv, protože mě tato metoda nezaujala. Je však možné, že to mohlo být tím, že mi úplně nesedla terapeutka.

Když to shrnu, určitě nebylo náhodou, že jsem toto všechno vyzkoušela a ani nechci tvrdit, že nic z toho nezafungovalo, protože je klidně možné, že účinky všeho se nějak spojily. A ani raději nebudu počítat, kolik to všechno stálo. V tomto období jsem si nemohla skoro ani koupit nic na sebe, protože téměř celá moje výplata šla na nějakou terapii, léčitele nebo preparáty.

Ještě jednou připomenu, že tyto metody jsem vyzkoušela v době, než jsem poznala Hormonální jógovou terapii, jejíž autorkou je Dinah Rodrigues.

Poté co jsem začala cvičit sestavu HJ a po nějakém čase se stala i mou profesní cestou, jsem prošla ještě mnoha kurzy a vyzkoušela několik dalších terapeutických metod. Z velké části se jednalo o moji profesní zvědavost, ale také jsem hledala příčinu mých samovolných potratů, ke kterým se už brzy v tomto článku dostanu. Sbírám odvahu a těším se na pokračování :)

Adéla a Petr Bavlšíkovi
Copyright © 2011-2020. 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky