Příběh o hledání svého já a Hormonální józe - ČÁST ČTVRTÁ

26.02.2019

ŠŤASTNÝ ZAČÁTEK, ALE SMUTNÝ KONEC

Jak už jsem zmínila výše, s Hormonální jógou se začal celý můj život měnit. Menstruační cyklus se postupně ustálil, cítila jsem se skvěle psychicky, byla jsem plná energie, začala jsem hubnout, mizela mi celulitida. Krevní testy ukázkové, až se mě i lékaři ptali, co dělám, že mám tak ukázkové výsledky. Dokonce i v Trombotickém centru mi řekli, že výsledky krve se velice zlepšily a že už nemusím docházet na pravidelné kontroly, ať přijdu, až otěhotním kvůli injekcím na ředění krve.

A tak jsme se po půl roce cvičení sestavy HJ pokusili s bývalým manželem o nechráněný pohlavní styk, neboli začali jsme se snažit o miminko, jak se u nás rádo říká. Po prvním měsíci "snažení" jsem neotěhotněla, ale hned druhý měsíc se to podařilo, už jsem tušila, že je něco jinak, cítila jsem se prostě a jednoduše těhotně, prsa napjatá k prasknutí, bolestivá na dotek a menstruace nikde, tak jsem si udělala těhotenský test a byly tam, dvě krásné čárky. Pro ty, které jsou ve fázi snažení, mám tip, který jsem tenkrát použila, říká se tomu "prstíková metoda", třeba se bude někomu hodit :)

Vypadá to na šťastný konec, že? Ale ještě několik částí článku nás společně čeká, takže šťastný konec se bohužel v ten moment nekonal. Přibližně v 7-8 týdnu těhotenství jsem šla na prohlídku ke svému tehdejšímu gynekologovi (všimněte si, že je střídám jako ponožky, měla jsem jich snad víc, než sexuálních partnerů :)). Do prohlídky jsem se cítila stále skvěle, velmi těhotně, ani žádné špinění neproběhlo. Vstoupila jsem do ordinace a pan doktor byl v chlubivé náladě, vyprávěl mi něco o tom, že měl schůzku s panem ministrem, tak jsem jen kývala, protože já se mu podobnou schůzkou pochlubit nemohla a upřímě mě to fakt ani trochu nezajímalo. Pak mi řekl, ať si vylezu na "kozu", vzal do ruky vaginální ultrazvuk, velmi vtipně s ním zatočil a pronesl: "Tak se na to tedy podíváme". Já ani nedutala. Dost nešetrně, ač frajersky do mě vsunul vaginální ultrazvuk, dost to zabolelo a celkově bylo vyšetření nepříjemné, řekl mi, že je zatím nic moc nevidí, a když ultrazvuk vytáhl, zeptal se mě, jestli vím, že krvácím. Tak na to jsem mu řekla, že jsem do teď ani nezašpinila. Jeho reakce byla: "Tak budeme dělat jako by nic a přijdete si na kontrolní ultrazvuk za týden. Teď Vám odebereme krev, abychom zjistili hladinu HCG, odpoledne si zavolejte." No odcházela jsem od něj úplně vyřízená. Šla jsem domů, kde se mi rozjelo krvácení. Odpoledne jsem si zavolala pro výsledky HCG, sestřička mi hlásila: "Hladina je pěkně vysoká, těhotná jste, vypadá to dobře." A já jí řekla, že ale krvácím, tak mě pozvala na druhý den na kontrolu, ale k jinému gynekologovi, protože ten "můj" neordinoval.

Pan doktor mě druhý den prohlédl, udělal mi vaginální ultrazvuk, absolutně bez bolesti a řekl mi, že mají slabší ultrazvuk a je ještě brzy, aby byl vidět plod, že mi znovu vezmou krev a druhý den mám přijít na kontrolu a pro výsledky krve si mám zavolat odpoledne. Celou dobu jsem stále hodně krvácela. Když jsem si volala pro výsledky krve, sestra mi oznámila, že HCG o polovinu kleslo oproti předchozímu dni a že to vypadá špatně a mám přijít druhý den na kontrolu, vyžádala jsem si druhého pana doktora, toho který nebyl až takový frajer. Pan doktor mi oznámil, že se jedná o samovolný potrat, když jsem se ho zeptala, jestli nemohl začátek potratu způsobit vaginální ultrazvuk, řekl mi, že v žádném případě (to mi ale vyvrátila po několika měsících jedna nejmenovaná paní gynekoložka, řekla mi, že pan doktor pravděpodobně nekoukl do karty, že mám zakloněnou dělohu a mohl mi ultrazvukem uvolnit děložní zátku a tím způsobit potrat. Nevím, kde je pravda, ale přijala jsem tuto situaci tak, jak se stala a nikoho neobviňuji.).

A teď se znovu dostanu k tomu, jak velmi mi pomohla Martina Mangová (certifikovaná lektorka Hormonální jógové terapie podle Dinah Rodrigues, ale také lektorka Lunární jógy - jako jediná v České republice). Pan doktor mi řekl, že budu muset na kyretáž. Já se ho zeptala, jestli je to nutné. Půl roku jsem cvičením HJ pečovala o svoji dělohu i děložní sliznici a představa výškrabu se mi vůbec nelíbila. Řekl mi, že mi dává čas do konce týdne (bylo úterý) a když dostanu do té doby menstruaci, tak mě pak prohlídne a když prý budu dobře vyčištěná, tak na kyretáž nebudu muset. Připomínám, že jsem stále hodně krvácela a k tomu jsem měla velké bolesti břicha. Zavolala jsem Martině Mangové, jestli nemá nějakou radu a ona mi poradila, ať zkusím tance na vyvolání menstruace, které učí na kurzech Lunární jógy a čtyři dny po sobě ať je ve stejnou dobu cvičím a další den bych měla dostat menstruaci. Jak mi poradila, tak jsem učinila. A co se skutečně stalo? Pátý den ta známá bolest, jiná jako v předchozích dnech a taky přišlo jiné krvácení. Po víkendu jsem volala panu doktorovi, že jsem dostala menstruaci, na otázku, jestli jsem si jistá, jsem odpověděla, že ano. Řekl mi, ať přijdu na kontrolu, až mi menstruace skončí.

Hned po skončení menstruace jsem šla na prohlídku k panu gynekologovi, prohlédl mě vaginálním ultrazvukem a řekl mi, že je děloha krásně vyčištěná a není potřeba, abych podstoupila kyretáž. Bylo to pro mě v té době všechno moc těžké, hodně mě to bolelo, nejen fyzicky, ale hlavně psychicky. Před tím by mě vůbec nenapadlo, že když otěhotněním, tak může dojít k samovolnému potratu. Po tomto krátkém náročném období jsem zase hned začala cvičit HJ a musím říct, že mi opět moc pomohla, díky harmonizaci energie a čaker (což je závěrečná část sestavy, která má psychosomatické účinky) postupně smutky a bolesti odplouvaly. Musím se přiznat, že při psaní této části mi do smíchu úplně není. I když moje první těhotenství skončilo v úplném začátku, byla to pro mě velká bolest a pocit ztráty.

Adéla a Petr Bavlšíkovi
Copyright © 2011-2020. 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky